loading...

اطلاعات کامپیوتری

  امروزه تقریبا تمامی ادارات، سازمان ها و شرکت ها برای متشکل کردن سیستم های خود از شبکه های کامپیوتری استفاده می کنند. آن هایی هم که هنوز این سیستم را در اختیار ندارند به فکر طراحی و نصب و راه ا

شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه

من بازدید : 354 جمعه 04 بهمن 1398 : 21:52 نظرات (0)

 

امروزه تقریبا تمامی ادارات، سازمان ها و شرکت ها برای متشکل کردن سیستم های خود از شبکه های کامپیوتری استفاده می کنند. آن هایی هم که هنوز این سیستم را در اختیار ندارند به فکر طراحی و نصب و راه اندازی آن افتاده اند. پس در همه این زمینه ها یعنی طراحی، نصب و راه اندازی و پشتییبانی شبکه به خدمات گروه های تخصصی نیاز است. شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه این خدمات را ارائه می دهند. مهم این است که یک شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه حتما سرویس های دوره ای را به طور منظم انجام داده و در صورت بروز مشکل به سرعت خدمت رسانی نماید. زیرا در برخیی موارد حتی چند ساعت مشکل در شبکه یک سازمان می تواند خساراتی جبران ناپذیر را موجب شود.

شبکه کامپیوتری چیست؟

ابتدا لازم است برای عزیزانی که هنوز با شبکه های کامپیوتری آشنایی ندارند از پایه توضیح دهیم که شبکه کامپیوتری چیست؟ به طور کلی می توان گفت شبکه عبارت است از اتصال الکترونیکی دو یا چند رایانه به همدیگر به منظور یکپارچه سازی. این بدین معنا است که رایانه ها در داخل یک شبکه می توانند با یکدیگر ارتباط و تبادل اطلاعات داشته باشند و همچنین وسایل جانبی مانند پرینتر نیز بدین صورت در داخل شبکه قرار داده می شوند. در چنین حالتی رایانه های موجود در شبکه با یکدیگر ارتباطی پرسرعت دارند. مکانیزم ارتباط پرسرعت می تواند به واسطه اتصال کابلی یا به صورت بی سیم برقرار شود که اولی را شبکه کابلی، و دومی را شبکه بی سیم می نامند.

با استفاده از شبکه، چندین کامپیوتر می توانند از یک پرینتر بهره مند شوند. استفاده از یک چاپگر شبکه به جای استفاده از یک چاپگر به ازای هر رایانه از لحاظ اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.

در یک سیستم شبکه های کامپیوتری معمولا طبقه بندی هایی برای میزان دسترسی هر دستگاه و هر کاربر به اطلاعات و دستگاه های مشترک تعیین می گردد که باید به صورت اصولی انجام گیرد. مدیر شبکه می تواند با اختصاص شناسه و رمز عبور به تک تک کاربران، از ورود افراد غیرمجاز به شبکه جلوگیری به عمل آورد.

با کمک شبکه مدیریت نظارت بر کاربران سیستم ها نیز بسیار راحت می شود و می توان به راحتی نظارت کرد که هر کاربر مثلا چه چیزهایی پرینت می گیرد یا چه سایت هایی را باز می کند.

با استفاده از شبکه، می توان رایانه ها را به صورت متمرکز مدیریت نمود و با استفاده اشتراکی از وسایلی مانند اسکنر، پرینتر، مودم و ... در خرید وسایل جانبی کامپیوتری نیز صرفه جویی قابل توجهی می شود.

شبکه های کابلی یا بی سیم؟

سیستم ها در داخل شبکه ها می توانند به دو صورت کابلی یا بی سیم به هم متصل شوند. در سال های قبل ، شبکه های کابلی انتخاب اغلب پیاده سازی های شبکه های رایانه ای بودند. اما به مرور و با گذشت زمان، استفاده از فناوری بی سیم، به علت سادگی نصب و قیمت رو به کاهش، در حال گسترش بسیار سریع می باشد. هر دو فناوری کابلی و بی سیم مزایا و معایبی در مقایسه با یکدیگر دارند و بسته به نیاز شرکت و سازمان کارفرما و انتظارات مدیران سازمان نوع اتصال مناسب برای شبکه مورد نظر انتخاب می شود.


سرور چیست؟

سرور در حقیقت کامپیوتری معمولا قوی و با قابلیت بالا است که به سایر کامپیوتر های داخل شبکه سرویس دهی می کند و آن سیستم های دیگر کلاینت آن محسوب می شوند. خدماتی که کامپیوتری به اسم سرور به کلاینت ها ارائه می دهد، به طور معمول، بر بستر شبکه انجام می ‌شود. پس بسته به اینکه این شبکه مورد نظر ما چیست و چقدر وسعت دارد این خدمات هم فرق می ‌کند. به عنوان مثال در سطح یک شبکه خانگی یا کمی بزرگتر از آن، سرور به معنای رایانه ‌ای است که دیگر رایانه‌ هایی که به شبکه متصل می ‌شوند را مدیریت می ‌کند. این رایانه باید همیشه روشن باشد و حاوی نوع خاصی از سیستم عامل باشد که به سیستم عامل ‌های سرور معروف اند.

 

خدمات نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

هر شرکت یا سازمانی که قصد داشتن شبکه کامپیوتری را دارد باید به سراغ متخصصین شبکه رفته و ابتدا در مشاوره با آنان ابتدا بودجه و محدودیت ها و همچنین نیازهای خود از داشتن شبکه را بیان نماید و در مشاوره بتواند برای طراحی شبکه تصمیمی درست اتخاذ کند.

 

خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

شبکه های کامپیوتری با وجود مزیت های بسیاری که دارند و در قبل ذکر کردیم، به علت ماهیت خود در معرض بروز مشکلات و خرابی های نرم افزاری و سخت افزاری قرار دارند. معمولا به علل مختلفی از جمله خطاهای کاربران و بدافزارها، مشکلات نرم افزاری متعددی برای سیستم های کامپیوتری پیش می آید. همچنین سخت افزارهای کامپیوتری نیز مانند هر قطعه الکترونیک دیگر در معرض خرابی و سوختگی قرار دارند. از این رو برای حل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری به پشتیبانی سریع و مسئولانه نیاز است.

یکی از اصلی ترین مشکلات خرابی سرور است که می تواند بسیار خسارت زا باشد. در صورت بروز مشکل در سروربرای شبکه های با مدیریت مرکزی، شبکه از کار می افتد و کلا ممکن است سازمان تا درست شدن سرور دچار اختلال عملکرد شد. از این رو مهارت های فنی مورد نیاز برای مدیریت یک شبکه فراتر از مهارت های مورد نیاز برای اداره یک رایانه شخصی می باشد. پس باید حتما برای راه اندازی و پشتیبانی شبکه از خدمات یک شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه استفاده نمود که دارای اعتبار و سابقه مناسبی باشد و از تیم فنی متعهد و مجرب و کاربلدی برخوردار باشد. از این رو خدمات گروه رایان پشتیبان را خدمتتان معرفی می نماییم.

ارائه کلیه خدمات شبکه توسط گروه رایان پشتیبان

شرکت رایان پشتیبان در زمینه طراحی، نصب و راه اندازی و همچنین پشتیبانی شبکه از نظر نرم افزاری و سخت افزاری آماده خدمت رسانی به کلیه شرکتها و سازمان ها در شهر تهران می باشد. در انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه، باید از مشتریان سابق آن شرکت تحقیق انجام شود که چقدر رضایت دارند. به عنوان مثال شرکت رایان پشتیبان، که خدمات پشتیبانی شبکه را ارائه می نماید، رضایت مشتریان را هدف اصلی خود قرار داده است. مهم ترین مساله ای که در زمینه خدمات پشتیبانی شبکه بسیار مهم است، سرعت خدمت رسانی است. همان طور که عرض شد برخی شرکت ها و سازمان ها اگر سیستم شبکه شان با مشکل مواجه شود، هر ساعت قطعی سیستم شاید هزینه ای بسیار سنگین را به سازمان تحمیل کند. از این رو شرکت رایان پشتیبان با استقرار کارشناسان فنی خود در مناطق مختلف تهران، ارائه خدمات پشتیبانی سریع را در کلیه مناطق پایتخت در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد. اصلا فرقی ندارد سازمان یا شرکت در کدام محله تهران قرار گرفته باشد. شرکت رایان پشتیبان در قبال هزینه و تعرفه های خدمات پشتیبانی شبکه که دریافت می کند، خود را مسئول می داند که در صورت بروز مشکل، کارشناسان خود را به سریع ترین حالت ممکنه به محل کارفرما اعزام کرده و مشکل را سریعا برای کارفرما برطرف نماید.

 

انجام خدمات شبکه های کامپیوتری

امروزه شرکت های زیادی در سراسر کشور هستند که انجام خدمات شبکه های کامپیوتری را برعهده دارند. همه ساله سازمان های بیشتری برای سهولت کار خود شبکه کامپیوتری راه اندازی می کنند. از این رو نیاز به خدمات این گونه شرکت ها نیز هر سال بیشتر می شود. هر شرکتی که نیت داشتن شبکه را دارا باشد باید ابتدا با متخصصین شبکه مشاوره انجام داده و تصمیم نهایی خود را در زمینه طراحی شبکه اتخاذ نماید. سپس شرکت خدمات شبکه شروع به کار نصب و راه اندازی شبکه می نماید. پس از آغاز دوران کاربری شبکه ممکن است هر لحظه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری برای شبکه پیش بیاید. از این رو حتما باید خدمات پشتیبانی سریع برای حل مشکل پیش بینی شده باشد.

خدمات نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

در راستای راه اندازی شبکه ابتدا باید در جلسه مشاوره بین کارفرما و شرکت تخصصی شبکه مانند شرکت رایان پشتیبان بر اساس نیاز های کارفرما و محدودیت های وی مانند بودجه و موارد دیگر در مورد انتخاب دستگاه های شبکه تصمیم گیری می شود. تصمیم بعدی که در مورد راه اندازی شبکه باید گرفته شود این است که آیا کارفرما می خواهد شبکه خود را به صورت کابل کشی  متصل نماید یا به صورت بی سیم. این دو روش حتما معایب و مزایای خود را دارند، ولی هر یک می تواند نیازهای کسب و کارها را بر طرف کند. باید ابتدا با طراحان متخصص تیم رایان پشتیبام مشورت کرده و با دریافت مشاوره دقیق و اظهار اینکه از ایجاد شبکه دقیقا چه اهدافی را دنبال کرده و به کدام نیازها می خواهید پاسخ دهید، در انتخاب تجهیزات شبکه تصمیم سازی نمایید. باید از ابتدا نیازها در نظر گرفته شود تا از پایه کار اصولی جلو برود. باید از پایه همه موارد درست برنامه ریزی و اجرا شوند تا از هزینه های سنگین بعدی برای تغییرات گسترده در شبکه اجتناب گردد و شبکه پاسخگوی نیازهای سازمان برای مدت قابل ملاحظه ای باشد. بودجه در نظر گرفته شده توسط کارفرما نیز از عوامل تعیین کننده در انتخاب تجهیزات شبکه می تواند قلمداد گردد.

خدمات پشتیبانی شبکه

متاسفانه در زمینه خدمات پشتیبانی بسیاری هنوز دید اشتباهی دارند. برخی فکر می کنند هر موقع مشکلی پیش آمد همان زمان به فکر حل باید افتاد و این کار را صرفه جویی در هزینه ها می دانند. در صورتی که داشتن یک قرارداد مطمئن پشتیبانی از نظر هزینه نیز برای شرکت ها صرفه جویی قابل توجهی ایجاد خواهد کرد. زیرا می توانند مطمئن باشند به سرعت می توانند خدمات پشتیبانی را دریافت کنند. نباید از ذهن دور داشت که در صورت بروز یک خرابی طولانی مدت ممکن است خسارتی به مراتب بیشتر به شرکت وارد شود.

این افراد فکر می کنند صرفه جویی یعنی اینکه از قبل به فک روز مبادا نباشیم و هیچ هزینه ای نپردازیم. اما این یک دید کاملا اشتباه است. فرض کنید سازمانی از قبل با یک شرکت پشتیبان خدمات شبکه قرارداد نداشته باشد و برای سیستم های کامپیوتری اش، مشکلی نرم افزاری یا سخت افزاری پیش بیاید. اگر این مشکل به حدی باشد که سیستم کاری سازمان را دچار اختلال کند می تواند هزینه ای سنگین برای سازمان در پی داشته باشد و به شدت خسارت زا باشد. اینجاست که به پشتیبانی سریع احتیاج است. شاید هر دقیقه ای که درست شدن سیستم بیشتر طول بکشد هزینه ای سنگین به سازمان تحمیل کند. اما اگر گروه پشتیبانی تحت قرارداد سازمان نباشد نمی توان به سرعت مشکل را برطرف نمود. اینجاست که اثبات می شود قرارداد نبستن با یک شرکت خدمات چشتیبانی شبکه اصلا یک کار عقلانی و در راستای صرفه جویی در هزینه ها نیست و می تواند هزینه هایی به مراتب سنگین تر را به سازمان وارد کند.

غیر از مواقع بروز مشکل، شرکت پشتیبان وظایفی روتین را نیز بر اساس قرارداد عقد شده بر عهده دارد. مثلا طبق جدول زمان بندی تنظیم شده، باید کلیه سیستم های شبکه کارفرما مورد بررسی دوره ای قرار گیرد و این مورد خود می تواند تا اندازه ای از مشکلات شدید پیشگیری نماید. همچنین طبق نیاز کارفرما می توان در قرارداد گنجاند که مواردی مانند آموزش به پرسنل شرکت کارفرما که کاربران اصلی شبکه هستند نیز توسط همین شرکت پشتیبان انجام شود. آموزش کاربران شبکه می تواند تا حدی ریسک برخی خرابی های موجود در شبکه را نیز کم نماید.

در مورد مسائل نرم افزاری نیز باید ذکر کرد که خدمات نرم افزاری نیز به صورت روتین معمولا باید توسط پشتیبان ارائه شود. به عنوان مثال برخی زمان ها سیستم عامل برخی کامپیوترهای شبکه باید تعویض شود. یا برخی مواقع طبق خواست کارفرما باید نرم افزارهایی کاربردی روی سیستم ها نصب شود. نصب و به روز رسانی نرم افزارهایی مانند آنتی ویروس ها و فایروال ها نیز از وظایف دیگر پشتیبان است که در ازای هزینه ای که طبق تعرفه دریافت نموده باید انجام دهد. البته باید کارفرما نیز تعهد دهد که این گونه کارها را بدون نظارت پشتیبان شبکه، خودش انجام ندهد. زیرا ممکن است همین عمل وی که از روی تخصص انجام نمی شود، خود باعث خرابی نرم افزاری و حتی سخت افزاری شود و اختلالاتی شدید در شبکه کامپیوتری شرکت ایجاد کند و کار پشتیبان را بسیار بسیار دشوار نماید.

قرارداد پشتیبانی شبکه

از خدماتی که باید در طول قرارداد پشتیبانی شبکه ، توسط شرکت پشتیبان به کارفرما ارائه شود می توان به این موارد اشاره کرد: نصب و راه اندازی سیستم ها و دستگاه های وابسته به سیستم های کامپیوتری و شبکه بر اساس نیاز و خواست کارفرما، آموزش کارکنان شرکت کارفرما که در حقیقت کاربران شبکه هستند، نصب و راه اندازی سرورها بر اساس استانداردهای روز دنیا، تهیه جدول زمانی برای سرویس ادواری سیستم های کامپیوتری، بازدید و سرویس دوره ای سیستم های کارفرما و تهیه گزارش از شرایط نرم افزاری و سخت افزاری، سرویس سخت افزاری کلیه دستگاه های معیوب و راه اندازی سیستم های از کار افتاده در کوتاه ترین زمان ممکن، رفع مشکلات و خرابی های شبکه از راه دور در صورت امکان، نصب و راه اندازی نرم افزارهای امنیتی مانند فایروال و آنتی ویروس، نصب نرم افزارهای لازم و حتی تعویض سیستم عامل و ویندوز و ارائه مشاوره های لازم در صورت خواست کارفرما برای اصلاح و بهینه سازی سیستم ها و شبکه. در داخل قرارد باید آپشن هایی برای مشتری یا کارفرما در نظر گرفته شود که اگر خدمات مطلوبی را در محدوده زمانی خاصی مثلا یک ماه دریافت نکند، ضرری از نظر مالی متوجه وی نشود و وجه دریافتی به کارفرما استرداد شود. باید کارفرما همچنین مطمئن باشد که در طول ساعات کاری همه روزه می تواند به راحتی شرکت پشتیبان را از مشکلات احتمالی آگاه کند. یعنی پاسخگویی شرکت پشتیبان در سریع ترین زمان ممکنه مهم ترین حقی است که برای کارفرما در نظر گرفته می شود. در حقیقت قرارداد یک میثاق بین طرفین می باشد که بیشتر در راستای رعایت حقوق کارفرما می باشد که بتواند مطمئن باشد در قبال وجهی که پرداخت می کند چه خدماتی را باید در چه زمانی دریافت کند و همچنین در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده در قرارداد، وجه برای وی قابل استرداد می باشد. در صورتی که شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی در قرارداد خود با مشتری این موارد را به طور دقیق ذکر کند، مشتری به اطمینان بیشتری نیز می رسد که این شرکت قطعا مصمم به ارائه خدمات خوب و راضی کننده برای مشتریان است.

   

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 447
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 715
  • بازدید ماه : 1,317
  • بازدید سال : 12,662
  • بازدید کلی : 65,939
  • کدهای اختصاصی
    طراحی کارت ویزیت
    دختر خاص مغرور
    کافه اینترنتی
    فان گذر
    تیکه های باحال
    تبلیغ پارسی
    پی سی صدا
    راک شرقی
    پی سی دانلود
    دانلود ویدئو
    تبادل لینک رایگان
    سامسونگ گلکسی
    پدرو رودریگز
    جی بی پوز
    معرفی گل و گیاه
    وب آق حسین
    شکلک کده
    آی تی سنتر
    درباره پسر ها
    پارس تیتراژ
    آب نیست
    وب نوشت عاشقانه
    ستاره بازی
    خاطرات شب یلدا
    بدو عکس
    ایرانسل رایگان
    مروا کامپیوتر
    فایل کده
    تی تی لینک
    شهر کوچک زیبا
    ایران کلید
    دلنوشته های من
    وبسایت پویا
    سر بلاگ
    همه با هم
    تفرجگاه ایران
    98 کلوب
    تفریح و سرگرمی
    سرگرمی
    گیگ دی ال
    کلوپ سرگرمی
    جکستان
    جعبه من
    کندار دانلود
    وبسايتی برای همه
    انصاری
    لینک زیاد
    بيشتر بدانيم
    جکستان شکرستان
    اخبار علم و دانش
    ایران ورک مارکت
    ایران پیکس
    کلبه محبت
    تاپ دانلود
    آخرین امید
    معرفی درختان میوه
    مسیج عشقولانه
    ایران وب دیتا
    ورزشکده
    رادیکال 24
    من تنها
    باران
    ایران پیکسل
    شهر سبز
    آموزش طراحی
    مجله تفریحی
    دانلود رایگان
    جک برای تو
    تنهاترین مرد زمین
    فروشگاه بازی
    نرم افزار رایگان
    سخت افزار جدید
    والپیپر زیبا
    دانلود ما
    پرتو وب
    بهزاد پکس
    دانلود
    پورت 20
    مجرمان بی گناه
    دیوار
    لینک 88
    درهم و برهم
    کتابخانه
    دانلود جدیدترینها
    لینک دانلود
    گیتار در آتش
    ابر دانلود
    وبلاگ
    محمد خلج
    دانلود سریع
    من و خدا
    طراحی میلاد
    کدبانو
    دانلود منیجر
    برترین وب
    نت مارکت
    بهترینم تویی
    استاد نجفی
    کلاس آنلاین ما
    عصر دانلود
    انیمیشن قدیمی
    آبادانیها
    گروه
    دانلود آهنگ جدید
    شب
    تفریحستان
    پساپس
    دانلود فیلم جدید
    دانلود جدید
    اطلاعات کامپیوتری
    آقای مصطفوی
    عشق یکطرفه
    خندانده
    فایلهای 2015